Urologija

U našoj ustanovi obavljamo sljedeće operativne zahvate iz oblasti urologije:

Urologija je grana kliničke medicine koja se bavi etiologijom, patogenezom i dijagnostikom oboljenja urinarnog trakta kod muškaraca i kod žena, te reproduktivnim organima kod muškaraca. Ljekar specijalista za ovu oblast naziva se urolog i on je obučen da postavlja dijagnoze i liječi urogenitalna oboljenja. Oboljenja urogenitalnog trakta koja su u nadležnosti urologa su infekcije mokraćnih kanala, bubrega i mokraćnog mjehura raznim bakterijama, kao i upala prostate kod muškaraca, poremećaji izvodnog sistema bubrega kao zaprekama protoka mokraće, urođene anomalije, kamencem, dobroćudni i zloćudni tumorima bubrega.

Blagovremeno i tačno postavljena dijagnoza olakšaće izlječenje i spriječiti neželjene posljedice i komplikacije kako benignih oboljenja (infekcija, kamen, benigno uvećanje prostate i sl.), tako i malignih oboljenja koja su, ako su otkrivena u ranom stadijumu razvoja, najčešće definitivno izlječiva.

Kada trebate pregled urologa?

Najčešće bolesti i stanja radi kojih je potreban urološki pregled su dobroćudno povećanje prostate (benigna hiperplazija prostate), kamenci u mokraćnom sistemu (bubreg, mokraćovod i mokraćni mjehur), infekcije mokraćnog i muškog polnog sistema (upale mokraćnog mjehura, bubrega, prostate, epididimisa i testisa), polno prenosive bolesti, tumori mokraćnog i muškog polnog sistema, inkontinencija mokraće, muški sterilitet (neplodnost), erektilna disfunkcija.

Svi muškarci nakon 45. godine života trebaju jednom godišnje obaviti urološki pregled i ako nemaju simptome (preventivni pregled prostate uz određivanje PSA).

Šta obuhvata pretraga?

Urološki pregled obuhvaća anamnezu i klinički pregled (pregled/palpaciju trbušne stijenke, vanjskih genitalija, a kod muškaraca često i rektalni pregled prostate).

Manji dio bolesnika otvoreno i jasno iznosi svoje tegobe, dok ih većina vrlo slabo definiše i tek kroz ciljana pitanja polako oslikava portret svoje dijagnoze. Dio otežane komunikacije počiva na činjenici da bolesnik tokom urološkog pregleda osjeća nelagodu, u strahu je, ali i često negira svoje simptome pokušavajući zadržati uljepšanu sliku svoje do tada zdrave individue.

Zakažite termin

*Odgovorićemo Vam putem emaila u najkraćem mogućem roku